Historický vlak "Štokr" přilákal stovky lidí

Verze pro tisk |

Minulou sobotu se na českolipské nádraží vypravilo mnoho lidí - byla zde k vidění parní lokomotiva řady 556.0 (konkrétně 556.036 z lokomotivního depa ve slovenských Vrútkách).

Vyráběla se v létech 1951-1958 ve Škodě Plzeň. Celkem šlo o 510 kusů, byla původně určena pro těžké nákladní vlaky na hlavních tratích, ale do 80. let jezdila i u nás na trati z České Lípy do Rumburku. Maximální rychlost měla 80 kilometrů za hodinu. Železničáři jí přezdívali "Štokr", podle mechanického šnekového přikladače uhlí, který aspoň trochu ulehčoval práci topiče.

Historické parní vlaky jsou u nás hojně navštěvovanou atrakcí, a bylo tomu i tentokrát. V České Lípě na Štokr čekaly snad stovky lidí, ale až nezvykle mnoho jich bylo i na dalších zastávkách, v Doksech a ve Starých Splavech. Další zvědavci a fotografové lemovali okolí tratě po celé trase. Fotografové si skoro zoufali, protože při všech zastávkách lokomotivu obsypaly hrozny lidí, dětí především, aby se s ní nechali vyfotit, a bylo velmi obtížné najít chvilku, kdy se dalo vyfotografovat lokomotivu samotnou.

Je jen škoda, že dosti vysoké jízdné odradilo lidi od svezení, vagóny byly skoro prázdné. 60 korun mezi dvěma stanicemi, což třeba z Doks do České Lípy dělalo 120 korun, pro čtyřčlennou rodinu skoro pětistovku, si opravdu nemůže dovolit každý. 

alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
alt
Nahoru

Komentáře

Re: Historický vlak "Štokr" přilákal stovky lidí

No jo,hamty hamty.Kdyby dali za polovic,měli by plno a vydělali by.Jinak pěkná reportáž.Trasa Ústí-Děčín-,Č.Lípa-Svor trvala 4hod.20min..To si již dnes nikdo nepředstaví.Na lokomotivu i vagony vzpomínám.Vedle trati byly udržované pruhy pouze z hlíny,ohledně požáru.A vechtr mezi N.Borem a Svorem,tam měl pan Hladík takové pohyblivé pohádkové figurky,něco pro děti.

Nahoru